mandag den 26. september 2016

Pizza Snegle!


I dag har jeg lavet disse lækre Pizza Snegle, som gik rent ind hos ungerne.
Så her kommer opskriften ;)

OPSKRIFT PÅ PIZZA SNEGLE ca. 12stk

Dejen
25g gær
2dl vand
2spsk olie
1/2tsk salt
300g mel

Fyldet
1dåse flåede tomater
1dåse tomatpure
2små løg
1fed hvidløg
lidt krydderier efter behag, jeg putter altid lidt salt, pebber, bazilikum og oregano i.
Sovsen er ca. til en dobbelt portion og man kan derfor fryse halvdelen ned til næste gang.
150g skinkestrimler (kommer der for mange i kan sneglen let falde fra hinanden)
3dl revet ost

Sneglene drysses med lidt oregano når de er færdige.

FREMGANGSMÅDE
Bland dejen sammen og lad den hæve 15-30min
Mens dejen hæver blændes sovsen
Rul dejen ud til en stor firkant og fordel sovsen i et jævnt lag (man bruger kun ca halvdelen).
Drys skinke og ost jævnt ud over dejen og rul den så sammen til en pølse.
Skær pølsen i lige store skiver og lig dem på pladen.
Man kan lade dem hæve en 20min, men har man travlt, bliver de også fine (se billede) ved at smide dem ind nu på 200grader C, alm ovn i ca 15min.

Rigtig god fornøjelse
Kærlig hilsen Mette



Ingen kommentarer:

Send en kommentar