søndag den 21. marts 2010

Lidt grafik og print!


Her er lidt ældre print jeg har lavet, sidder lige for tiden og fifler med noget nyt, som jeg kan proppe ind i mit lille univers.

Jeg arbejder meget med farver og sammensætninger. Når formen først er på plads, så kommer farverne og de er mindst lige så vigtige som formen.

Jeg tænker længe over hvilket udtryk jeg vil have og hvad illustrationen skal fortælle beskueren.

Idag er der næsten ingen grænser for hvad man kan tillade sig, men jeg er nok lidt af den gamle skole og holder fast i nogle basale retnings linjer.

At begrænse sig er svært, men det er ofte det der gør at man nemmere kan forstå betydningen af og udtrykket i en illustration.

Som man vil kunne se i meget af det jeg laver, så har jeg begrænset mig selv i både form og farver. Tallet 3 er helligt for mig og jeg tager somregl udgangspunkt i tallet 3.
3 farver, 3 former, 3 ord osv...

Jeg elsker hvis der kan koples en lille historie fast til illustrationen og hvis man kan få lidt nostalagi op i beskuerens tanker og følelser.

















1 kommentar:

  1. Fede prints, siger jeg bare. Er ved at forelske mig i retrobølgen, såååå mon ikke der snart kommer noget af det her hos os også.

    SvarSlet