mandag den 21. marts 2011

Jeg ELSKER kartofler..

og de mange lækre måder man kan tilberede dem på.
Her hjemme er ynglings kartoffel retten jo "desværre" pomfritter, som er noget så usundt, men smager herligt, så jeg prøvede at se om det ikke var muligt at lave de sprøde lækre saltede godbidder selv. Som tænkt så gjort og resultatet blev ret godt. Stegte dem i en rapsolie fra Netto, som giver dem en lidt bismag af noget nødeagtigt eller noget, bestemt ikke dårligt, bare lidt andet end det man kan få fra grillen. Om det er sundt eller mindre fedende aner jeg ikke, men godt smagte de.
Det hele blev lavet i vores wook, hvilket var overraskende god til formålet.

Hjemme ved svigermor laves der ofte smørbagte kartofler, som også ligger højt på rang listen. Man skærer simpelthen kartoflerne i små tern og steger dem i smør, SUPER lækkert. Om det er sundt og mindre fedende, aner jeg heller ikke, men mums!

Den sidste kartoffel tilberedning jeg vil fortælle jer om, er ikke så meget selve kartoflen, men et værktøj som jeg for nylig opdagede man kan købe, til hjælp med at lave hasselbagte kartofler og som ligger i høj kurs ved kæresten. Den kan købes i Kop & Kande og ligner nu mest en sæbe skål, men jeg kan se det smarte i den, da jeg er en af dem der ofte skærer helt igennem kartoflen og ødelægger konceptet. Så må selvfølgelig eje sådanne en, meget snart.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar