onsdag den 13. juli 2011

Familiebilleder til dagplejemor!

Vore dagplejemor har efterspurgt nogle billeder af far, storebror og mor til lillesøster, så hun på en måde har os i nærheden i løbet af dagen. Syntes det er en dejlig tanke at vi også er lidt med i hendes "arbejdsdag". Så jeg har lige hurtigt imellem alt min job søgning fået lavet nogle lamineret billeder til dagplejemoderens køleskab.
Min printer er ikke særlig god og har set bedre dage, men jeg har nu brugt den alligevel. Fremgangs måden skrives her under billederne.



 Fremgangsmåde for familiebilleder til børnene:

1) Hent fonten Dymo font gratis på nettet
2) Print billederne og teksten ud
3) Klip billederne og teksten ud
4) Klister teksten på billederne (gerne lidt skævt)
5) Laminer de færdig billeder
6) Klip de laminerede billeder ud, med en lille laminat kant rundt om billedet og husk at rund kanterne så børnene ikke stikker sig eller skærer sig på spidse hjørner.

Vupti så har man nogle fine og sjove billeder, der kan savles og bides lidt i uden at de går i stykker.
Dagplejemor Kamilla, klistre magneter bag på dem så de kan hænge på køleskabet og så børnene kan stå og lege med dem.

Rigtig god fornøjelse
Kh Mette

4 kommentarer:

  1. Hejsa.
    Jeg har set at du har tilmeldt dig min giveaway - ønsker dig held og lykke.
    Har tilføjet mig som følger af din blog - og har sat dit link på min blog.
    Min blog er "lidt" anderledes så derfor skal jeg tilføje følgere.
    Du deltager selvfølgelig med 3 lod.
    Ha´en god dag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
  2. Fine billeder. Det lyder som en god dagplejemor. Jeg har givet dig en Award, kig forbi min blog hvis du vil modtage den ;o)

    SvarSlet
  3. Super ide, i vuggestuen havde de også sådan nogle billeder af de forskellige familier da Kaya startede i 2007. Men desværre ikke denne gang med Storm. Synes ellers det er en dejlig ting.

    SvarSlet
  4. Hej alle tre

    Hanne@ tak skal du have, men er ikke helt sikker på jeg er den rigtige Mette, kan ikke lige huske din give-away, men vil lige tjekke det nærmere imorgen.

    Pia@ Hvor er du sød, mange tak, har sendt den videre. Dog nok ikke lige helt efter bogen, men det går jo nok.

    Rikke@ Ja er det ikke en god ide, har overvejet at lave nogle til Thobias også (til børnehaven, selvom de ikke har sådanne noget) han har nemlig en skuffe, som de kan ligge i eller de kan hænges op ved hans garderobe. Finder på noget.

    SvarSlet