onsdag den 6. juni 2012

Når hverdagens mad forandres...


så skal det hedde Ny Nordisk mad og er der noget jeg har føling for så er det den gode gamle traditions mad som mormor hun laver den (min mormor lever stadig ;).

Jeg er for nylig blevet spurgt om jeg ikke har lyst til at undervise i Nordisk mad her til efteråret gennem AOF og det har jeg sørme sagt ja til, så nu er jeg i fuld sving med at lede efter 6. menuer som skal pryde min fantastiske undervisning.

Jeg vil selvfølgelig smide min leden og gøren, på de helt rigtige grise opskrifter og andet godt op her på bloggen, så i kan følge lidt med og give mig jeres indput. Hvem ved måske i selv lige ligger inde med en opskrift der kan blive udødelig gjort i min opskrift bog, hvis det er tilfældet så send den endelig til mig på mail.

Jeg har en drøm om at få lov til at lave min egen generations kogebog en dag, men skal lige have afsluttet en hel del af de mange andre projekter der ligger i min enorme vente bunke og skriger til mig hver dag om at blive rørt ved og færdiggjort.

Her kan i da lige få et lille smug kig på sommerens og mine ungers favorit salat, Drømme melon salaten, som til mine ungers store fornøjelse, ryger lige ned i løgneren gennem de små munde.

Det er en simpel salat og uden de store forhindringer. Det gode ved den er at ungerne nemt kan sortere det fra de ikke vil røre med en ildtang. Det jeg har sammensat denne salat af er de ting som jeg ved ungerne er lune på.

Ingredienser:
- Vandmelon (rød farve)
- Agurk (grøn farve)
- Gul peberfrugt (gul farve)
- Lækre æbler

Ungerne får den neutrale salat "børne salaten" men syntes man som voksen den er for kedelig, kan man hurtigt spæde den op med lidt æble eddike, sesamfrø, lidt frisk brøndkarse og mynte. Skal man være helt med på den nordiske dille, så kan man da lige finde lidt af de skønne spise blomster der er at finde ude i haven.

Vil lave et lille oplæg senere med de forskellige spise blomster der er at finde i det vilde.



Velbekomme ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar