søndag den 23. september 2012

Uge planlægning!



Hvor har jeg længe tænkt, at NU skulle jeg altså også have lavet en uge plan, men hver gang jeg har tænkt tanken er den forsvundet igen lige så hurtigt som den kom.

Det er først nu efter mange måneder, at jeg endelig har fået lavet den, for hvis man som os har et barn der har det lidt svært med hverdagens mange skift, så kan denne her kreative løsning måske hjælpe. Det er ihvertfald et forsøg værd.

Jeg fandt en fin stor white board tavle ved Trævarefabrikernes UDSALG på Østerbro til rimelige penge. Købte nogle tuscher med og gik så ellers i gang med at planlægge vores nye ugeplan.

Meningen med den er at mit store barn skal til en hver tid, kunne gå ud og se hvad dagene vil bringe og vi er stadig i gang med at udforme fine laminerede billede magneter (magnet tapen er købt i TIGER) der kan placeres ud for den eller de dage man skal den gældende ting.

Indtil nu tror jeg det virker, bare lidt i hvert fald og håber efter hånden når vi får lavet flere små illustrationer at det rykker endnu mere (altså mindre konflikter og udbrud i hverdagen).

Endnu et projekt jeg kan anbefale jer at kaste jer ud i både for børnenes skyld men bestemt også for de voksnes. Det er altid rart at have lidt styr på den kommende uges begivenheder.
Har feks. også fået mad planlægning ind i systemet :)

Med venlig hilsen
Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar