torsdag den 20. juni 2013

Fødselsdags gave til prinsessen...

Ja, så fylder min skønne lille pige 3 år og jeg har været i fuld sving med at finde, borer, save og sy en... Taaadaaa tipi-hule til hende ;)

Så, et fint eksemplar i en børnebutik her på Østerbro til 600 - 700kr og tænkte, at det kunne jeg da også selv lave, billigere.

Det var dog ikke helt så billigt som jeg troede det ville være for der skal bruges 5 stænger på min. 1,5m og skal man købe dem ved en trælasthandel bliver det nemt 300 - 400kr :(

Jeg gik en tur på DBA og fandt 5 brugte gardinstænger til 200kr, det var jo super og resten af materialerne havde jeg der hjemme.

Jeg savede gardinstængerne til, borede hul i toppen til en snor, lavede mønster til siderne og syede det hele sammen. Der er lavet løbegange ved hver syning indvendig, som stængerne er kilet ned i og som får det hele til at stå fast.

Der er sikkert mange og lidt mere gennemtænkte og kreative måder hvorpå man kan lave indgangen til denne tipi-hule, men jeg havde altså ikke megen tid og gad simpelthen ikke udtænke noget, så det blev en nem og lige til lukning. Klip op i stoffet midt på en af siderne og sy kantbånd på, så man kan binde den sammen med sløjfer.

Josephine skal have den i morgen tidlig og jeg glæder mig til at se hendes reaktion. Skal nok tage billeder af den med børn i, så I kan se den i aktion.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar