onsdag den 5. juni 2019

LEGO væg ophæng!

Min søn leger ikke så meget med LEGO mere, men han har nogle ret seje lego figurer, så da jeg faldt over denne her fede kreative måde at udstille dem på, gik jeg i gang med at finde, lime og hænge op.
Det er super nemt og ser flot ud...

Materialer

  • 1 billederamme i ønsket størrelse
  • +8 lego klodser (jeg har her brugt 5x5 stk)
  • Lim (2komponent har jeg brugt)
  • 25 lego figurer


Fremgangsmetode

  1.  Tag papiret ud af rammen og mål op hvor lego klodserne skal placeres
  2. Sæt papiret ind i rammen igen, med markeringerne op ad og gør limen klar
  3. Lim klodserne fast på glasset, på de markerede felter
  4. Lad limen tørre natten over
  5. Skift evt. papiret ud med et rent stykke papir, hvis markeringerne er tydeligt (hvis man sørger for at markeringerne er små og kan gæmmes bag legoklodsen, slipper man for dette)
  6. Sæt nu figurene på og hæng rammen op på vægen 

TIP: hvis man måler ordentligt op, så afstanden mellem klodserne passer med X antal påsatte klodser, kan man bruge rammen til at bygge på. Feks. kan man med en stor A3 ramme lave en vægophængt Lego by. Man kan lave trapper fra en etage til en ande og bygge ud af eller lime større/længere klodser på.

Rigtig god fornøjelse
Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar