søndag den 27. oktober 2019

Halloween kostume til hunden!



Under en af mine mange søgninger på pinterest, faldt jeg over en video med en hund der var klædt ud som en edderkop. Den var vildt fin og jeg tænkte at det måtte da være muligt at lave selv.
Vi havde en sele som vi ikke bruger så meget mere, jeg kunne ikke finde pæls i stofbutikkerne, så fandt en pelsvest i genbrugen som blev sprættet op og klippet i strimler. Tyk ståltråd, nål/tråd og lidt hønsenet. 

- 1 sort sele
- Pels i ønsket farve
- Ståltråd i forholdsvis tyk tykkelse
- Nål og tråd
- limpistol
- Saks

Fremgangsmetode
1) klip ståltråden i ønskede ben længder (6stk)
2) bøj en lykke i den ene ende af  ståltråds stykkerne. 
3) sy lykke delen fast i siden på selen



4) Klip pels stykker i lange strimler der kan gå rundt om ståltråds benene. Jeg klippede ca 2,5cm brede og så måtte jeg sy længden af to stykker da vesten var for kort.



5) Nu skal pelsen på ståltrådsbenene og man starter med at lime i bunden af benet med en klat limpistol. Så fortsætter man hele vejen op med at lime den ene side af pelsen rundt om benet. 
6) Når der er limet hele vejen op, så syr man den anden side af pelsen fast til den limede side og lukker hele vejen op til selen. Den skal også hæftes fast til selen.
7) For at benene ikke slasker sammen, har jeg brugt et stykke hønsenet på hver side for at styre benene lidt. Stik et ben igennem hullerne i hønsenettet så der er afstand imellem dem.
8) sy også nettet fast i sele delen og lim evt. lidt pels på for at camouflere nettet.

Slut og færdig til testning...





Rigtig god fornøjelse
Mvh Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar