mandag den 2. august 2010

Tilskæring og sytekniks kursus!

 

På opfordring af nogle dejlige kvinder fra babyklar, har jeg besluttet at tilbyde nogle kurser i tilskæring, syteknik og syning.
Så i disse dage er jeg i fuld gang med at lave undervisnings materiale til det første tilskærings kursus, som vil være torsdag d. 5/8 og fredag d. 6/8 fra kl. 10.00 til 15.30.
Det er selvfølgelig ikke helt gratis, men skulle man have lyst til at hoppe på holdet kan man jo lige skrive mig en mail for mere info.

Tilskæringsdelen består eksembelvis af:
- Gennemgang af eksisterende grundforme og tilpasning til egne mål
- Forskellige nederdels konstruktioner (sol nederdel, rynk, bærestykke osv.)
- Bukse konstruktioner (mer vidde, læg, lommer, gylp osv.)
- Overdels konstruktioner (vandfald, rynk osv.)
- Udregning af stræk % i strækbare tekstiler

Der vil også være gennemgang af hvordan man tilretter et eksisterende mønster (købe mønster) så det sidder bedre på en. Så her er det godt hvis man allerede har noget liggende som ikke blev som man havde regnet med, men som vi så kan ordne, så man kan få det færdigt og komme til at gå med det.

Syteknikdelen består eksembelvis af:
- Gennemgang af gylp
- div. lommer
- Lynlåse (alm. og usynlig)
- Knaphul
- Gennemgang af inlægsmaterialer og hvad man bruger de forskellige slags til.

Sy kursus:
Vil først komme til at ligge til efteråret/vinter og vil mere bestå i at jeg hjælper den enkelte person med nogle bestemte projekter og problemer de skulle have med en model eller et mønster.
Der vil ikke være et program som i de ovenstående kurser, men der er en rimelig frihed til at kunne bevæge sig ud i nogle lidt størrer projekter.
Dette kursus vil sansynligvis komme til at ligge om aftenen og på en fast ugedag, fra ca. oktober til december.
Jeg har jo kun en symaskine og en overlocker, så dem der kan tage deres symaskine med, vil jeg anbefale at gøre så.
Medmindre jeg kan finde et undervisningslokale, så vil der ikke være mange pladser på holdet, så man må holde sig til, også til de ovenstående kurser. Jeg vil sige at 4 er max.

Glæder mig meget til at få støvet mine undervisningsevner af

Ingen kommentarer:

Send en kommentar