mandag den 14. marts 2011

Osso Buco nam nam!

Elsker gryderetter og mener at man bestemt ikke skal være bange, for det mad der tager lang tid at lave, især ikke en ret som Osso buco. Sådanne en ret passer nemlig stort set sig selv.
Jeg havde selvfølgelig den lille hjælper med til madlavningen i dag, hvilket gør at maden ikke kunne fejle.
Vil en af dagene ligge opskriften på også, så skulle i som jeg, have lyst til at prøve kræfter med en SUPER skøn gryderet, som den jeg har lavet her.
Rigtig god fornøjelse og velbekomme!

Opskriften
(tilføjet med lidt grøntsager af mig)
Tager ca. 2 timer og lave (til 4personer)
4 skiver kalveskank i 4-5cm tykkelse
Smør til stegning
½ flaske hvidvin (gerne mere hvis man spørger mig)
2dl bouillon (okse og grøntsags terninger)
1ds flåede tomater
1 løg
2-3 Gulerødder i skiver
1 fed hvidløg hakket fint

Tilbehør: ris

Brun kødet i smørret i en stor gryde med løg og hvidløg.
Tilsæt vinen og lad det simre i 10min.
Tilsæt tomater og bouillon og gulerødder.
Smag til med peber og salt og lad det koge til kødet løsner sig fra benene, det tager ca. 1½-2 timer

PS: fandt vinen i Netto til lige under en 50er, super skøn blød, frugt smags vin, som passer efter min mening perfekt til denne ret!

2 kommentarer:

  1. Bliver da helt frokost sulten nu...
    Kunne da godt lige spise lidt af din Osso Buco gryderet ;)

    SvarSlet
  2. Den blev altså også ret god ;-)
    Kan anbefales at lave, det er ikke sidste gang vi får den her hjemme.

    SvarSlet