mandag den 2. maj 2011

Børn og mad er noget sjovt noget!

Kan i ikke også huske, den gang i selv var små, så havde i sikkert også en periode med sjov mad!
Min søn Thobias er i en sådanne periode, han kan godt lide at sætte div. ting sammen på sine madder, som vi voksne måske ville syntes ikke er så lækkert.
Billedet er kun en ud af mange madder han har kreeret og langt fra den "sjoveste".
Jeg selv havde en periode på et halvt år hvor jeg kun ville spise rugbrød med leverpostej og rødbede eller agurk skiver. Min farmor troede i mange år efter, at det var min ynglings spise :-)
Hvor er børn dog bare skønne og som de dog konstant, kan sætte os forældre på prøve, i selv de mest simple ting som her... i mad kunst!
Som en af vore fornemmeste opgaver, så skal vi forældre, kunne give slip på vore egne ideer om hvad der er godt og dårligt og lade ungerne lære og prøve sig frem selv. Det kan være lidt svært når man ikke selv, ville stikke tænderne i nogle, af de små værker de skønne unger, får tryllet frem på spisebordet.

Skulle man have lyst til at prøve denne lækre mad, så kommer opskriften her...

Rugbrød
smør
kødpølse
remulade
ristedeløg
rødbede
agurk
majs
og til sidst et par stænger peberfrugter

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar