torsdag den 8. september 2011

Kylling med den bedste coleslaw!

For leden dag lavede jeg Kylling med coleslaw til og jeg må altså sige jeg har fundet mig en god opskrift på coleslaw. Da jeg var mindre fik vi ofte kylling med agurkesalat til og det må da heller ikke mangle den dag i dag, men jeg har på en eller anden måde fået indført at der nu helst heller ikke må mangle coleslaw. Det er ikke fordi resten af familien er så tossede med den lidt sure spise, men jeg ELSKER den og så skal den selvfølgelig med, når der laves hel kylling med pomfritter.


Opskrift på Amerikansk Coleslaw

Ingridienser
1lille hvidkålshoved
4gullerødder

Marinaden
2spsk dijonsennep
½-1dl æble- el. hvidvinseddike
3tsk salt (sellerisalt)
1tsk st. spidskommen
frisk kvernet peber

Dressing
2dl creme fraiche 18% (9% kan også bruges)
2½dl mayonaise
salt og peber
sukker efter behag

Fremgangsmåde
Snit hvidkål og gulerødder fint og bland det godt sammen. Stil det koldt.
Bland marinade sammen og hæld det i kålblandingen og lad det trække 30min. Vend gerne ofte rundt i blandingen.
Rør dressingen sammen (smagen skal ligge til den søde side), hæld det overskydende marinade fra kålblandingen og vend derefter dressingen i, gerne lige før det skal serveres.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar