torsdag den 5. januar 2012

Vores juleaften 2011


Så er jeg kommet godt ind i det nye år og arbejder på højtryk for at få hverdagen til at hænge sammen. Som lovet, så vil jeg de næste par dage skrive lidt om vores jul og hvad november og december kom med af gode sager.
Vi starter med jule aften (for billederne lå lige klar) som blev holdt hos svigerforældrene. Thobias var hos sin biologiske far, så vi havde kun Josephine at se til, men syntes nu der blev hygget godt igennem alligevel, på trods af savnet af storebror.

Traditionen tro, så havde svigermor pyntet op med nisser over det hele, hun har noget med nisser og laver altid et nisse landskab, som børnene kan lege med. Derudover har hun nogle fine små nisse lysestager fra sin barndom, som har sin helt bestemte plads, nemlig på spisebordet.
Jeg er stor fan af traditioner og syntes det er dejligt at komme til jul, hvor man på forhånd ved hvad der er i vente og hvad dagen vil byde på.

Denne jul skulle julemanden også på besøg og Jesper var den heldige julemands hjælper der måtte hoppe i tøjet og dele gaver ud. Til stor fornøjelse for de små, den store hoppede dog ikke på den i år og var meget tæt på at tale for højt, så de små havde kunnet høre ham.

Ellers stod den på lækker mad og skønne gaver. Den fine uldtrøje jeg havde lavet, faldt i god jord og kom på med det samme og blev ikke taget af før der var danset om juletræet og det var blevet for varmt. Jeg selv fik flot undertøj af kæresten, sengetøj, småkagehus form, en længe ønsket gammeldags parfume sprayer og et rensdyr skind som jeg også længe har ønsket mig.

Alt i alt en rigtig dejlig jule aften hos sviger mekanikken

Ingen kommentarer:

Send en kommentar