mandag den 19. september 2016

Gum paste efterårs blade!


Så er der lavet blade til efterårs kagen.
De er lavet af Gum paste, da det bliver hårdt når det tørre og får derfor det tørre knasende stive look.

Jeg lavede lidt forskellige efterårsfarvede gum paste kugler, som jeg så har taget lidt af og blandet hen ad vejen for at få variation i farverne i mine efterårs blade.
Har lavet nogle skabeloner her nedenfor (som ville være meget nemmere hvis man havde udstikkere af) men i mangel af bedre, så kan man skære dem, med brug af disse skabeloner. Man er velkommen til at printe dem ud.

Til tørring af mine gumpaste figurer, har jeg fundet ud af at æggebakker er ret effektive, evt. med en lille klump staniol i bunden.

Jeg vil også foreslå, at man farver dem forsigtigt i hånden når de er tørre, med feks en blød svamp. Mine blade er lidt for flade i farverne, de mangler lidt patina.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar