mandag den 29. november 2010

Vel overstået barnedåb!

Det var en helt og aldeles skøn barnedåb, lidt stresset op til for moderen, meeeen med hjælp fra Bedste og Gudmor Caroline, så gik det ud over al forventning. Tak for det søde jer og tak til alle for en dejlig fest og de mange dejlige gaver.

Bordpynten: Mos, dådyr fra Netto, svampe fra søstrenegrene, 2 store lys på fad, en lille flaske med en gren m. røde bær og en lyserød/pink rose. Lyserøde servietter og et lille billed af prinsessen foran som man kunne tage med hjem hvis man ville. Billederne er taget med min nye iphone og et fint program som tager billederne som et gammelt camera ville have taget det (uskarpt og grynet, men fyldt med stemning).


Skulle man have lyst til at købe en pinata til en festlig lejlighed så har jeg købt vores her:
http://www.festtema.dk/shop/pinata-54c1.html

Kan med stor begejstring anbefale cafe Hos fru Olsen på Østerbro (ved batmintons hallen) hvis man skal holde en fest. Hun laver skøn skøn mad og det er aldeles rimelige priser. Så er faciliteterne også rigtig gode og det er fedt man lige kan låne hallen lidt til en omgang badminton.
http://www.hosfruolsen.dk/

Tapas menu

Hjemmelavet salt mandler
Laksestykker i mojosauce
Hvidløgsstegt brød og chorizopølse
Spanske kødboller i tomatsauce
Tortillias med kylling marineret i honning og chili
Hestebønner m. serranoskinke
Frisk pasta m. peberfrugt og mozzarella
Små kartofler m. aioli
Ost: Mancheco, Port salut, brie og gorgonzola
Hjemmebagt brød

Et lille tv område og man kan tage wee/playstation/x-box med til underholdning. De store sækkestole var helt i ungernes ånd og der blev tumlet en hel del.

Jeg stod selv for kage bordet, som jeg måske nok gik lidt amok i, men flot blev det, på trods af de mange temaer jeg fik blandet sammen. Havde lavet chokolade kager, jordbær cheese cake's og hjerte lavendel småkager (som jeg også lavede til Thobias's barnedåb og som jeg nu har døbt barnedåbs småkagerne).
Har lovet opskriften på kagerne til nogle af dem der var med til dåben og skriver eller scanner dem ind, så er der nogle der lige står og mangler en god opskrift på nogle af disse kager, så skriv en mail, så sender jeg gerne.

Opskrift på barnedåbs småkagerne
(16-18stk Lavendel Hjerter)

Ifølge tradition har lavendler altid været forbundet med kærlighed, ligesom mad, så derfor finder jeg det kun passende at bage disse fine delikate småkager til og for ens guldklump og nye medlem af familien.

Ingridienser
115g smør (gerne usaltet)
50g sukker (strøsukker)
175g mel
1spsk grofthakket tørrede lavendler (eller 2spsk friske)
Flourmelis til at strø over småkagerne når de er færdige og kølet ned

1) Rør smør og sukker til en cremet masse. Tilsæt mel og lavendler og bland det godt sammen til en blød kugle. Den tildækkes og sættes kold en 15-30minutter.

2) Forvarm ovnen til 200o. Dejen rulles ud på et mel-bestrøet overflade, og med en hjerteform/udstikker ca. 5cm trykkes ca. 18 småkager ud. Læg dem på en plade og bag dem i ca 10. min til de er gyldne.

3) Lad dem køle godt ned og drys tilsidst med flourmelis så de bliver helt hvide


Helt perfekt afslutning på dagen var lige at kunne få brændt nogle kalorier på badmintonsbanerne.
Alt i alt en helt aldeles god dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar