onsdag den 29. december 2010

Sommerhus JUL!

Vi har denne jul været i sommerhus ved Æbeltoft og jeg må sige at det altså kan anbefales.
Der er plads til at alle kan overnatte flere dage før og efter jule aften og det er nu altså fedt ikke at skulle stresse sådanne i jule dagene.
Når det så er sagt, så skal man tænke sig godt om hvilket sommerhus man vælger at holde sin jul i, for det er ikke alle der ligger lige godt med hensyn til at kunne komme til og fra, når der som i år har været godt med sne og is. Lad mig sige det sådanne at vi var meget tæt på at være sneet inde og det kan godt være det er hyggeligt at bo tæt med famillien, meeeeen som så mange andre famillier, så er der også knas i vores og vi slap ikke for en diskution eller to... eller tre.
På trods af lidt stridigheder, så var det hyggeligt og lækkert lige at kunne hoppe i en spa eller sidde foran pejsen og blive varmet igennem.



Der blev bagt klejner, småkager, lavet konfekt og juletræet blev pyntet fint op med Georg Jensen og jule pynt fra det kongelige porcelæn.

De kække tøser lærte i dagene op til jul at strikke og hækle, så der blev både lavet ørevarmere og svampe pynt til de fine grene jeg hentede ind fra haven af.

Bord opdækningen skulle jeg stå for og da jeg ikke kunne slæbe på så meget der over, så måtte jeg bruge det der var ved hånden. Tranebær serviet ringe, Bedste tog have saksen og hentede noget grønt udefra, jeg fik hjælp af Sofie til at lave isning på nogle sneglehuse og muslingeskaller fra stranden (pensel med opkogt sukkervand og derefter drys med hvid sukker hen over. Lad det tørre før brug), en enkelt småkage elg fik også forvildet sig hen til spisebordet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar