tirsdag den 8. november 2011

Inspiration til børne lavet gaver!

I mit kære krea forum, med alle mine skønne krea kvindelige artsfæller, er der ved at udvikle sig en liste over hvad man kan lave af julegaver og også hvad vores kære børn selv kan lave af julegaver. Jeg syntes bestemt ikke det skal være en liste for kun de indviede, men den skal da deles og gerne med links og billeder.
Jeg vil dog begrænse listen, til kun at være om, hvad børn kan være med til at lave af gaver og udvikle på listen og tilføje, hver gang jeg støder på nye ting.

Male gaver: 

- Malerier i fine rammer (kan købes ved søstrene grene)



- Malede keramik skåle, vaser, krus osv.
- Hjemmelavede bogmærker
- Malede glas krukker med noget lækkert i (juleknas, blomster frø, krydderurter osv)
- Man kan købe en ko i keramik og dekorere den med alverdens ting og sager, lige som cowparade, syntes jeg så et sæt i Netto el. noget.
- Mal et fuglehus til dem i familien der har have

Klippe klistre gaver:
- køb et papmache rensdyr (fra husflid) eller anden figur og få ungen til at dekorere det med perler,
palietter, blomster, glimmer og andet godt.


- Julepynt feks. kræmmerhuse a la .....(link)
- Hamas perle skåle
- hænder og fødder i gips  eller i glas som vist her        
- Hjemmelavet modelervoks til søster eller bror
- Bordskåner af evt. filt kugler 
- Lim figurer (dette her må bare prøves :-)

Bage og mad gaver:
- Bage fine saltdejs/fimoler også kaldet cernit (DIY donut, kager, cernit/cabochon mold forme på Etsy) dekorationer eller perler til at hænge op. Man kan bruge bage udstikker og lave jule dekoration også.
- Hjemmelavet rosen salt i fine krukker

Sy gaver af de lidt større børn:
- Muleposer
- Scoodie hue


Billeder kommer efterhånden som vi selv får lavet gaverne her hjemme :-)

Rigtig god fornøjelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar